2012. szeptember 24., hétfő

Egy kedves esküvő






Hivatalos voltam szombaton egy lagziba. Főnök lánya ment férjhez. Előző este a fejem már kicsit zavarodott volt, ott állt a két bőrönd, Főnök hányta bele a ruhákat, de nem vitte az autóhoz. Szombaton reggel megoldódott a rejtély, délelőtt felcihelődtünk és utazás. Ez ám a nagyszerű élet! Úton, mindíg úton.








Délelőtt érkeztünk Agárdra. Főnök lányát csípem, ha találkozunk a fülem tövét rendesen megvakarja, ellenőrzi a horpaszom vastagságát és ha jól behúzom a hasam, még pár falat is hullik le tőle időnként.
Pálmajorban volt a szállás. A recepciós megengedte, hogy megszaglásszam, cserébe én is megengedtem, hogy barackot nyomjon a fejemre.
Főnök kicsomagolt, berendezkedett, majd átöltözött. Nagyon ott volt! Fehér ing, öltöny, lakkcipő, nyakkendő. A szobában vágni lehetett a parfüm illatot.

Találkoztam pár kedves régi ismerősömmel, Főnök fia nálam a toppon van, nagyon örültünk egymásnak, de a keze neki is üres volt. Az egyik család a vőlegény részéről hozott beszélgető partnert. Lui egy fiatal suhanc kutya volt, először nem találtunk közös hangot.

Az esküvői részletek számomra mellékesek voltak, sem a polgári, sem a templomi szertartás nem hozott kellemes illatokat, leszámítva a virágokat, de az sem tartozik a kedvenceim közé. Főnök lánya gyönyörű volt, susogott a selyem rajta, mindenki kacagott, ilyenkor én is több simit kapok. Főnök egész nap elérzékenyült volt, ami a nap és a pezsgő haladtával egyre nagyobb méreteket öltött.

A szertartás után végre elérkezett a nap fénypontja. A már említett Pálmajorban volt a lakodalom. Valami félreértés folytán nem mehettem be a terembe, ahonnan a hús illata áramlott kifelé. Húsleves volt, ezt határozottan éreztem. Ilyenkor mindíg kevesebb a beszéd, jó hallottam a kanalak, tányérok csörömpölését. Tudom, ilyenkor időt kell hagynom a Főnöknek, az ajtó üvegén keresztül mindent láttam, hát vártam türelmesen.


Éreztem, a második fogás mennyei lesz! Töltött csirkecomb, - hatalmas pipa a kedvencek listáján! Natúr disznóhús, isteni fűszeres pulykaszelet. Főnök lánya kitett magáért!
Még pár perc és elindult kifelé a dohányosok hada. Végre eljött az én időm is! Félreérthetetlenül beálltam az ajtó mellé, hatalmas bánatos kutyaszemekkel meredve minden kilépőre. És dőlt a hús! Istenem! Hogy miért nincs a Főnöknek még legalább öt lánya!

Luit is kihozták, de ő csak szaglászott, nem érdekelte a kaja. Hogy mi mindenről maradt le!  Dagadt a hasam, szuszogtam erősen, de hát egyszer megy az ember lánya férjhez, most kellett kihasználnom a lehetőséget.
A torta hatalmas volt, az orrom előtt tolták be, lemondóan kísértem a szememmel, már nem volt helye.


Még egy kicsit nézegettem az ajtóból az ugri-bugri táncot, csörömpöltek nagy fazékkal, Főnök lányát rendesen megforgatták. A pirospöttyös ruhában is aranyos volt. Mindenki nagyon szerette a másikat, egymás vállán zokogtak, aztán kiszaladtak pár percre a sötétbe.
Főnök utál táncolni, most mégis úgy ropta, hogy a cipője ketté vált.
Nem tudom mikor mentünk aludni, késő este, vagy kora reggel volt?


Másnap a fiús házhoz voltunk hivatalosak ebédre. Itt már összeverődött a család összes kutyája, miénk volt a hatalmas kert. Tök rossz volt a szervezés, mind a négyen fiúk voltunk, senki sem hozott legalább egy nőt. Nem csaptunk nagy bulit.




Főnök és a lakodalmas nép kiült a fa alá adomázni és enni. Az ifjú férj mamája istenien főz! Ó az a hatalmas töltöttkáposzta húsgombóca! Csakis a legjobbakat lehet mondani róla. Sőt, még csomagolt is nekünk belőle.

Késő délután értünk haza. A délelőtti rohangálás és ebéd után, már csak feküdni volt kedvem estig.





Pálmajorról még néhány szót. Hatalmas rendezett virágos területen fekszik az étterem és mellette az appartmann ház. Emeleten kaptunk szállást. Konyhája jól felszerelt, szobája tiszta világos, bár a kilátás a másik tetőre mutatott. Előszobában találtam magamnak vackot. Az én elszállásolásom ingyen volt, amiért hatalmas pirospont a tulajdonosnak.
http://www.facebook.com/totovalazuton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése