2013. május 6., hétfő

Bazi nagy Görög Húsvét



Bölcs ember volt aki kitalálta, hogy a római és a görög katolikusok más más időpontban ünnepeljék a húsvétot. A római katolikus húsvéton túl vagyunk pár hete. Néhány gyönyörű sonkaszelettel emlékszem azon napokra, most végre eljött a görögök ünnepe is.









Rozi szólt Naccságának, szombaton Vecsésen a XVIII. kerületi görög húsvéti buli. Felkészítettem a pocakomat. Útközben Brigit felvettük, indulás. Korábban érkeztünk, a székek kipakolása Főnökékre várt. Harit a vecsési étterem tulaját pár éve ismerem, tudom, hogy körülötte érdemes időzni, őt mindig kellemes pecsenyeillat lengi körül. A bográcsban már főtt a máj, a rács alatt izzott a faszén, várva a befűszerezett tarját.





Megérkezett a busz, meghozva a vendégek kavalkádját, velük együtt befutott a két autó a hangszerekkel, erősítőkkel.
A színpad már állt, Nikoék összedugdosták a madzagokat és beizzították a hangulatot.
A görögök nem sokat teketóriáztak, kivonultak a placcra és összekapaszkodva táncolt a tömeg, három évestől a nyolcvanhárom évesig egyszerre rakták a lábukat. Bonyolultak a  lépéskombinációk, össze vissza tekeregtem a lábak között, akárhányszor felnéztem, már más arc nézett le rám.


Hari megfőzte a mayiritsát, a húsvéti levest, aminek a sűrűjét elkunyeráltam, utána indultam az asztalok között a sült hús maradékáért házalni.
A nap haladtával a zene és a hangulat fokozódott. Igen, nagyon fontos a jó hangulat, mert ha a zenekar jól játszik, akkor több sör fogy. (Ez jó Harinak) Ha több sör fogy, akkor mindenki jobban szereti a másikat. (Ez jó mindenkinek) Ha engem jobban szeretnek, több hús esik le. (Ez jó nekem) Mydroszék sok sok húst muzsikáltak össze számomra, imádom őket!



A nap delelőn járt, mikor a zenészek naptejet kértek. Olyan vörös volt az arcuk, mint a jól átsült marhaszelet.
Késő délutánig mindenki megtudott mindent mindenkiről, az unokákról több méteres fotósorozatok készültek, rongyosra táncolták a lábukat. Befutott a busz és indult Pest felé az első csoporttal, mi is velük tartottunk, de csak azért, hogy másnap újból kezdjük.


Lányok tánca

Fiúk tánca



A vasárnapi buli a Sváb hegyen már nagyobb volt, több száz görög ünnepelte együtt a húsvétot. Nekem is nagyobb lehetőséget adott az ebéd beszerzésére. Először Dimi saját készítésű fasírtját kóstoltam, amiben kolbász darabkák voltak elrejtve, majd kőrbe járva elfogadtam a giroszos tálak maradékait.









Végül beálltam a táncolókhoz. Főnök állandóan zaklatott, jött utánam nehogy elvesszek, kergetett vissza az asztalunkhoz, e miatt sok húsos bordamaradékról maradtam le.




Gyerekek izgalommal várták a húsvéti áldást, ami után a pap egy kosárnyi csokitojást osztott szét közöttük. Aranyosak voltak, arcuk cicásra, vagy pillangósra festve. Délutánra a levegő kiszívta őket, valaki ölébe kuporodva szunyókáltak mindannyian.
Vége lett az idei Húsvétnak.















https://www.facebook.com/totovalazuton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése